על בית הספר

בית הספר “אורט” שלומי צמח מתוך תפיסה חדשנית הרואה באופן טבעי את חיבורן של אוכלוסיות היישוב השונות לרקמה אנושית אחת המסוגלת לקיים אורח חיים של כבוד הדדי, בשונה מהמקובל במערכת החינוך הרשמית במדינת ישראל. תפיסה חדשנית זו, מובילה את בית הספר לקביעת סטנדרטים של מצויינות וחדשנות בתחומי העשיה השונים – בקביעת יעדי בית הספר, באורח החיים בשיגרה וגם בסביבות הלמידה.

אנו רואים באפשרויות הטכנולוגיות שנפתחות בפנינו חדשות לבקרים הזדמנות נפלאה לשדה החינוך ומקיימים תהליך של בירור מהותי אל מול הצרכים החינוכיים עד להחלטה על פיה טכנולוגיה מסויימת עשויה לקדם את הלמידה, ההוראה והמעשה החינוכי בכללותו.

שימוש בכיתות חכמות, ספרי לימוד הנמצאים בטאבלטים ושיעורים מקוונים הינם בסיס ללמידה חווייתית יותר, המסוגלת לחבר עולמות בשברירי שניות אל תוך כיתת הלימוד ואל חיי התלמיד, המקבל את שפע המידע והחוויה החושית כדבר מובן מאליו בטבעיות רבה.

הצוות החינוכי בבית הספר מציב לו למטרה לרכוש באופן יסודי ומקצועי את המיומנויות הנדרשות על מנת לעמוד בסטנדרטים הללו ולאפשר לתלמידינו, בין היתר, גם למידה מסוג אחר.

מסע חינוכי

התהליך החינוכי אותו עוברים בני הנוער בבית הספר שלנו מתפרס על פני שש שנות הלימודים. בתהליך חינוכי זה מושקעות אינספור שעות של מחשבה ושעות של עשיה, משאבים אנושיים ופיזיים, משאבים כספיים ואחרים, כל זאת למען כל נער ונערה שלנו. למען עתידם, למען היותם בעיני עצמם ובעיני אחרים מוכשרים וראויים, על מנת לחשוף אותם לעולם הרחב, לאתגרים מורכבים עימם יתמודדו בהווה ובעתיד בכל תחומי החיים.
לכל זה אנו קוראים “מסע חינוכי.”

במסע יש עליות וירידות, תהליך מתמשך המחייב שיח בין משתתפי המסע הצעירים והמבוגרים, חוויות מסוגים שונים, חשיפת כוחותיו הייחודיים של כל תלמיד ותלמידה ועוצמתו של ה”ביחד” המיוחד שנוצר במהלך ה”מסע.” צוות ביה”ס עמל רבות על מנת להפיק תהליך איכותי המתפרס על שש שנות הלימודים ומתוכנן כ”מסע” שלם. “מסע” זה מחולק לשלושה “מסעות חינוכיים” בשכבות הגיל השונות, “מסעות” המכוונים להצמחת התלמידים לתפארת. אנו גאים להציג בפניכם את שלביו השונים של ה”מסעות החינוכיים


“מסע צמרות” – כתה יא-‘כתה יב’
מטרת המסע החינוכי – תהליך יצירת נתיבים חדשים של הגשמה עצמית תוך דגש על נתינה ומנהיגות

מסע טיפוס” (הגזע) – כתה ט-‘ כתה י’
מטרת המסע החינוכי – טיפוס חינוכי לגיבוש הזהות דרך גווניה השונים של החברה הישראלית

מסע שורשים – כתה ז-‘כתה ח’
מטרת המסע החינוכי – התבוננות פנימית להעמקת הזהות ובחירת נתיב במעגלים האישי והמשפחתי